Uljanik Brodogradilište u stečaju uporno se rješava imovine kojom će pokriti repove koji se vuku nakon potonuća najvećeg hrvatskog brodogradilišta Uljanika d.d. već punih pet godina, a ovaj put zajedno nastupa s 3. Majem, također oštećenim krahom svog pulskog vlasnika.
Zajednički su oglasili prodaju udjela koje imaju u liberijskim tvrtkama United Shipping Services Twelve (USS 12) i United Shipping Services Thirteen (USS 13).
U obje tvrtke Uljanik Brodogradilište u stečajnoj masi ima po 5 redovnih dionica Tranše A nominalno vrijednih po 1 USD, te 1.562.500 povlaštenih dionica Tranše B, dok 3. Maj posjeduje po 40 redovnih i 12.500.00 povlaštenih dionica.
Liberijske tvrtke
Na prodaju su se odlučili ići zajednički, a po kojim uvjetima će se prodavati, ovisit će o iskazanom interesu na upravo objavljeni javni poziv, koji je otvoren dva tjedna. S onima koji Upravi 3. maja i stečajnom upravitelju Uljanik Brodogradilišta Lorisu Raku iskažu interes za kupoprodaju, ući će se u pregovore oko uvjeta i načina stjecanja dionica.
Riječ je, inače, o liberijskim tvrtkama bivše Uljanik plovidbe, današnjeg Alpha Adriatica, čija je tvrtka United Shipping Services One većinski vlasnik tvrtki, a u čijim su vlasništvu brodovi Stoja i Veruda, poznati iz sudskih procesa koji se vode nakon afere Uljanik.
S obzirom na stečajni postupak i jamstva kojima je država poduprla projekte u riječkom škveru, na dionicama obje tvrtke postoji založno pravo HBOR-a, koje će, kako se napominje u natječaju, prestati nakon prijenosa dionica. Dubinsko snimanje eventualni kandidati trebat će organizirati i provesti samostalno, bez pomoći prodavatelja, što i nije uobičajena praksa u takvim postupcima.
U međuvremenu, Uljanik Brodogradilište u stečaju objavilo je da je uspjelo riješiti još jedan slučaj iz stečajne mase. Riječ je o vrijednoj imovini opterećenoj razlučnim pravima, koja je ponuđena na prodaju elektroničkom javnom dražbom Fine, zgradi bivše Uljanikove Kasarne.
Ta je nekretnina od čak 20 tisuća četvornih metara površine, smještena na izuzetno atraktivnoj lokaciji kraj brodogradilišta i u središtu Pule, postala i formalno vlasništvo dva razlučna vjerovnika – Republike Hrvatske i Danka Končara, nesuđenog vlasnika Uljanika prije stečaja. Na dražbi se nekretninu prodavalo u dva zasebna dijela, a prodana je za 7,9 milijuna eura.
U startu s minusom
Država je udjel od 64,6% kupila za 5,1 milijuna eura, a Končareva tvrtka LNS International Limited je za 2,8 milijuna eura kupila 35,4% Kasarne. Preciznije, dva su kupca ovim postupkom zatvorili potraživanja, a sada slijedi utvrđivanje daljnjih odnosa i planova oko Kasarne između države i Končara.
U svakom slučaju, riječ je o izuzetno vrijednoj imovini s ogromnim potencijalom. Tim prodajama Uljanik Brodogradilište iscrpljuje i najveći dio stečajne mase iz koje se moglo namiriti potraživanja, s tim da su zadnja konkretna sredstva ‘kapnula’ od prodaje većinskog udjela u novoj tvrtki Uljanik Brodogradnja 1856, koja je nastavila poslovati, a iz čije je prodaje državi, odnosno CERP-u, sjelo oko 7 milijuna eura, iz kojih je najveći dio isplaćen bivšim Uljanikovim radnicima.
U slučaju 3. maja zasad vlada šutnja oko raskida ugovora za novogradnju 527, samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutih tereta za kanadskog naručitelja Algomu, a koji prema ugovoru, takvu odluku može donijeti s 15. lipnjem.
Neslužbeno se čuje kako Kanađani neće raskinuti ugovor, ali će na penalima koji se već zaračunavaju, dodatno umanjiti cijenu koju će platiti za brod, ugovoren inače u startu s minusom, za cijenu od nešto manje od 47 milijuna eura i bez njihovog učešća, a za čiji dovršetak i u ovom trenutku 3. maju nedostaje novaca.